top of page

Verdier

La barna utforske og utvikle seg både digitalt og fysisk, samtidig som de får næring til sin egen fantasi.

Tilbak til Plattform

Bestill demo
Fordelene

Tilbak til Plattform

do:be

Skapt for barn, utviklet for barnehagen

Kuben er et allsidig verktøy som kan tilpasses barnehagens egenart, og innholdet dekker flere områder i Rammeplan for barnehagen.

Teamet
Historie
Brukervennlig og intuitivt
Teamet
Historie

Kubene og tilbehøret er utformet for enkel og intuitiv bruk. Ingen teknisk kompetanse eller spesialopplæring kreves.

Teamet
Historie
Fleksibilitet og faglig bredde
Teamet
Historie

Vår visjon er å skape et verktøy som ikke bare kvalitetssikrer det pedagogiske arbeidet i barnehagen, men også støtter barns lek, utvikling og trivsel.

Teamet
Historie
Verdi for barnehagen og ansatte
Teamet
Historie

Fysisk læring

Barn lærer og erfarer verden med hele kroppen. do:be engasjerer gjennom bevegelse og inviterer til aktiv bruk av kropp og sanser.

Fantasi og skaperglede

Kubene gir impulser og inspirasjon, men det er barnets forestillingsevne som styrer leken.

do:be legger til rette for å skape felles opplevelser og støtte sosial læring. Barn skaper, utforsker og lærer i samspill med andre barn og voksne.

Samhandling og felleskap

do:be er et verktøy for:

 

Lekeinspirasjon

Fellesopplevelser

Kommunikasjon

Utforsking og sansing

Ro og hvile

Prosjektarbeid

Overgangssituasjoner

Varierte aktiviteter

Lytting og fabulering

Mestring og inspirasjon for ansatte:

Kubene og plattformen vår er skapt for å imøtekomme ansatte med ulike interesser, bakgrunn og erfaring. I barnehagen er det et mangfold av krav som må møtes og ulike behov som må tas vare på. Derfor har vi utviklet do:be spesielt for barnehagen.

Utviklet for barnehagehverdagen

Verdens Helseorganisasjon

"Barn under to år bør ikke bruke skjerm i det hele tatt, og barn i alderen to til fem år bør ikke tilbringe mer enn en time per dag foran skjerm. Dette er rådene Verdens Helseorganisasjon gir om skjermbruk for de minste, og som også gis i Medietilsynets veileder om skjermbruk for barn i alderen 0-6 år."

- NHI 1.7.2021

NTNU- forskere

"NTNU- forskere har nå vist at barns skjermbruk kan påvirke utviklingen av en av våre mest grunnleggende sosiale evner: forståelse av egne og andres følelser."

- forskning.no 4.11.2019

0X3A4470_01.jpg

Mer rom for lek,

selv i en digital verden

bottom of page