top of page

Avtalevilkår

Standardvilkår

Om Avtalen/Definisjoner 

  1. Produkter eller ytelser som Leverandøren til enhver tid tilbyr sine kunder – heretter kalt «do:be», er standardprodukter eller standardløsninger som Leverandøren tilbyr sine kunder.    

  2. «Leverandøren» er do:be AS, org.nr 920941249. «Kunde» er den som i henhold til inngått avtale med Leverandøren har rett til å bruke do:be. Leverandøren og Kunde omtales i fellesskap som «Partene».   

  3. Leverandørens til enhver tid gjeldende standardvilkår for do:be («Standardvilkårene») regulerer Partenes rettigheter og forpliktelser overfor hverandre ved bestilling, levering og bruk av do:be («do:be-leveransen»). 

  4. Partene samtykker ved avtaleinngåelsen til nærmere fastsatte kommersielle vilkår for do:be Leveransen. I tillegg samtykker partene ved avtaleinngåelsen til hvilke ytelser som inngår i do:be Leveransen. Sammen med Standardvilkårene utgjør dette Partenes avtale («Avtalen»). 

Utvikling av do:be 

  1. Leverandøren arbeider kontinuerlig med å utvikle do:be til det beste for sine kunder, herunder tilpasning, endring og forbedring av tjeneste, innhold og funksjonalitet.

  2. Kunde vil to ganger årlig få tilgang til oppgradert innhold i do:be leveransen. 

  3. Ved oppgraderinger, forbedringer og endringer i do:be skal Leverandøren informeres og nødvendig informasjon gjøres tilgjengelig for Kunden på Leverandørens nettside 

  4. Avtalen er under ingen omstendighet til hinder for at Leverandøren fritt kan utvikle, endre eller erstatte løsninger og funksjonalitet som til enhver tid inngår i do:be-leveransen, så lenge dette samlet og objektivt vurdert ikke medfører vesentlig verdiforringelse av do:be-leveransen.  

do:be- leveransen 

  1. Avtalen gir Kunde midlertidig og ikke overførbar bruksrett til do:be-leveransen i leieperiode som angitt nedenfor i pkt 4, med spesifikasjoner og funksjonalitet som til enhver tid inngår i do:be. 

  2. Kunden blir ikke på noe tidspunkt eier av do:be-leveransen eller immaterielle rettigheter som inngår i do:be-leveransen. 

Leieperioden 

  1. Leieforholdet løper fra og med den dag do:be-leveranser er stilt til Kundens disposisjon – heretter kalt Leveringstidspunktet. Leieperioden som løper med avtalt varighet beregnet fra og med første dag måneden etter Leveringstidspunktet. 

Leie gjennom finansieringspartner 

  1. Ved finansiering gjennom Leverandørens finansieringspartner skal betaling av leievederlaget i Leieperioden skje på betingelsene som fremgår av særskilt finansieringsavtale inngått mellom Kunde og finansieringspartner. 

Betaling av vederlag 

  1. Vederlag som Kunde skal betale overfor Leverandør/Finansieringspartner for do:be-leveransen angis konkret av Partene ved avtaleinngåelsen, og skal skje på betingelsene som fremgår av særskilt finansieringsavtale inngått mellom Kunde og Leverandørens samarbeidspartner. 

  2. Vederlag for løpende do:be-leveranser – heretter kalt Leievederlag, skal Kunde betale forskuddsvis hvert kvartal med mindre Kunde særskilt har avtalt annet med Leverandørens finansieringspartner. 

Forlengelse/oppsigelse av Avtalen 

  1. Ved utløpet av Leieperioden forlenges Avtalen automatisk i henhold til vilkår avtalt gjennom Leverandørens finansieringspartner. 

  2. Kundens oppsigelse skal gjøres skriftlig og være kommet frem til Leverandør og Finansieringspartner innen oppsigelsesfristens angitt i finansieringsavtale. Kunden kan ikke si opp Avtalen med virkning før utløpet av den til enhver tid gjeldende leieperiode. 

  3. Leverandøren kan når som helst si opp Avtalen overfor Kunden med 3 måneders skriftlig varsel. 

Rettigheter og forpliktelser ved forlengelse av Avtalen 

  1. Forlengelse av Avtalen utover bindingsperiode skjer på samme vilkår som tidligere med mindre annet avtales skriftlig. 

  2. Ved leieavtale gjennom en av Leverandørens finansieringspartnere, kan Leverandøren velge å tre inn i rettighetene som samarbeidspartneren har overfor Kunde. I slikt tilfelle vil Leverandøren fakturere Mottaker direkte. 

Opphør av avtalen 

  1. Etter at Avtalen opphører som følge av oppsigelse fra en av partene, eller opphører på annen gyldig måte, har Kunde ikke rett til eller krav på å benytte do:be på noen som helst måte. Alle Kundes rettigheter under Avtalen opphører umiddelbart ved opphør av Avtalen. 

  2. Ved opphør av Avtalen skal do:be-leveransen straks returneres i sin helhet til Leverandøren. 

Kundes forpliktelser 

  1. Kunde skal behandle do:be-leveransen på forsvarlig og tilbørlig måte, og skal for øvrig følge de anvisninger og fremgangsmåter som er beskrevet i Leverandørens brukerveiledning og de instrukser som til enhver tid gis av Leverandøren for «Normal bruk». 

  2. do:be - leveransen er utviklet for bruk i barnehager av ansatte og barn. "Normal bruk" inkluderer aktiviteter som trilling av kuber, løfting, risting, konstruksjon/bygging og bruk innendørs. Kubene er designet for å tåle påkjenninger innenfor rimelige grenser. For å sikre trygg og hensiktsmessig bruk skal kubene alltid tas i bruk under tilsyn av voksne. 

  3. Kubene kan rengjøres ved å tørke dem med en fuktig klut og bruke såpevann ved behov. Unngå å bruke aggressive kjemikalier eller overdreven fuktighet som kan skade materialene. 

  4. Etter at leverandøren har overlevert do:be- leveranse til Kunde, er Kunde ansvarlig for all skade som oppstår på utstyr utover normal bruk.  

Leverandørens forpliktelser  

  1. do:be kuber skal til enhver tid tilfredsstille rimelige krav til funksjonalitet og driftssikkerhet. Mangler ved do:be-kuber innenfor normal bruk skal Leverandøren utbedre eller rette ved omlevering.  

  2. Leverandøren kan selv velge hvorvidt mangelen skal avhjelpes ved utbedring/retting eller omlevering av kuber. Dette inkluderer inspeksjon, reparasjon eller utskifting av komponenter som er slitt eller skadet ved korrekt bruk. 

  3. Alle utbedrings- eller omleveringskostnader, inkludert transportutgifter, som skyldes påviste mangler ved do:be leveransen, dekkes av Leverandøren dersom mangelen skyldes forhold hos Leverandøren. 

Begrensninger i garanti 

  1. Handlinger som kasting av kuber, nedsenking i vann, eller annen bruk som avviker fra det som er definert som "normal bruk", dekkes ikke av garantien.  

  2. dobe-leveransen skal ikke brukes utendørs, da dette kan føre til skader eller forringelse av produktet.  

  3. Videre gjelder garantien ikke for:  

  • Skader som skyldes intensjonell mishandling. 

  • Bruk i miljøer som ikke er egnet for produktet, inkludert ekstreme temperaturer, høy luftfuktighet eller eksponering for skadelige stoffer. 

Support telefon 

  1. Leverandøren tilbyr brukerstøtte til sine kunder. Via telefonsupport kan Kunde få svar på aktuelle spørsmål eller hjelp til å løse problemer som oppstår i forbindelse med bruk av do:be-leveransen. Det kan også avtales videomøter dersom det er behov for ytterligere bistand. 

  2. Telefonsupport er tilgjengelig: Mandag–fredag:   kl. 9-16 

Teknisk support  

  1. Kunde har plikt til å varsle Leverandøren om mangler ved do:be-leveransen via telefonsupport så hurtig som mulig etter at Kunde ble kjent med mangelen. Såfremt mangelen ikke utbedres eller avhjelpes via telefonsupport, skal Kunde i tillegg skriftlig reklamere overfor Leverandøren pr epost innen rimelig tid. 

  2. Leverandøren har plikt til å avhjelpe mangler i løpet av rimelig tid etter at Leverandøren har mottatt skriftlig reklamasjon fra Kunde. Leverandøren kan selv velge hvorvidt mangelen skal avhjelpes ved utbedring/retting eller omlevering. 

  3. Dersom det oppstår tekniske mangler ved do:be kuber som ikke avhjelpes via telefonsupport, skal Kunde levere mangelfull kube til Leverandørens tekniske support - verksted eller det verksted Leverandøren utpeker. Leverandøren skal tilstrebe utbedring innen 5 virkedager. Utsending av nytt utstyr skal normalt skje samme dag som beslutning om omlevering av mangelfull kube fattes av Leverandør. 

  4. Leverandør er ikke erstatningspliktig for Kundes leiekostnad i periode der teknisk utbedring gjennomføres innen rimelig tid.  

 

Endringer 

  1. Leverandøren kan endre og justere Standardvilkårene som til enhver tid gjelder overfor Kunde. 

  2. Endringer i Standardvilkårene formidles til Kunde på Kundes nettside. 

Tvister 

  1. Enhver uenighet mellom partene i tilknytning til Avtalen skal søkes løst i minnelighet etter forhandlinger. Dersom forhandlingene ikke fører frem, skal tvisten løses gjennom de alminnelige domstoler. Partene vedtar Bergen tingrett som verneting. 

0X3A4470_01.jpg

Mer rom for lek,

selv i en digital verden

bottom of page